Pàgines

dilluns, 22 de desembre del 2014

La Wikipedia/Viquipèdia

Com ella mateixa ens informa, la Viquipèdia o bé Wiquipedia és:




La informació, però, ha de ser de fonts fiables ja que sinó els wikipedistes estan en tot el seu dret d'eliminar-la. La informació ha de ser objectiva, és a dir no podem donar la nostra opinió personal, s'ha de buscar un punt de vista neutral perquè la gent pugui contrastar la informació escrita amb la d' altres.

Ens podem crear un compte de manera gratuïta, i partir d'aquell moment introduir-nos en el mon de la Wikipèdia, editan algún tema o simplement corretgir fragments que no són massa fiable o no massa clars.




A classe vam estar treballant més profundament la Wikipèdia per adquirir més coneixements sobre ella, ja que nosaltres la utilitzem de manera continua.

Amb aquesta feina realitzada a classe hem aprés a aportar part dels nostres coneixements per formar part d'aquests cercle anomenat Wikipèdia. 

Document editat
Com editem un document a la wikipedia? Doncs molt sezill, a continuació us ho mostraré:
Un cop ens em creat un compte, quan busquem qualsevol informació, de qualsevol tema podem observar com a la part superior apareix el següent: 

Si fem clic al botó de modifica que a continuació ens apareixhb, els quadre de text per modificar 


A partir del que vaig aprendre a classe de G-TIC vaig buscar un tema per poder editar que m'interesses: Càncer de mama, vaig crear un punt més anomenat: La vida amb càncer, la informació va ser extreta d'una pàgina web del departament de sanitat:  per estar totalment segura de que la informació era fiable  unes setmanes després vaig mirar el tema treballat per si m'ho havien esborrat o editat, però la pàgina estava totalment igual, és a dir, no hi vaig veure cap canvi, vaig suposar que tot estava correcte! 






A continuació us deixo el link del meu article treballat:
http://ca.wikipedia.org/w/index.php?title=C%C3%A0ncer_de_mama

Font d'Informació: http://ca.wikipedia.org/wiki/Viquip%C3%A8dia





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada