Pàgines

dijous, 8 de gener del 2015

Fonts fiables i Citar documents

No totes les fonts d'internet són fiables, amb aquesta entrada us vull explicar com diferenciar una font que pot ser gairebé fiable a un altre que no.

Per poder saber si una font és fiable o no, ens em de fixar en l'any de la seva creació i de la seva publicació, quantes referències biogràfiques cita, a qui va dirigida la informació i em de tenir en compte si la informació es escrita des de un punt de vista objectiu, ja que molts cops està escrita des de un punt de vista subjectiu per tant l'hem d' analitzar i avaluar. 

Estem molt acostumats a usar Imatges, Música, vídeos i documents per les nostres tasques però Hem de saber que, quan em d'usar quelcom que estigui penjat a internet hem de citar sempre d'on ho hem extret o de qui és, ja que sinó es considera plagi perquè nosaltres no tenim els drets dels documents. Una vegada em citat una font em de recordar que les cites s'han de posar sempre en cursiva 

A continuació us deixaré un Powerpoint de la Biblioteca UIB on explica amb més claredad i més esquemàticament Com avaluar fonts d'informació Web:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada